شش نکته ای که باید در مورد ماسک مو ها بدانید

Saturday، ۳۰ Mehr ۱۴۰۱

آیا انواع مختلفی از ماسک مو وجود دارد؟

به طور کلی دو نوع ماسک مو وجود دارد، تقویت کننده و مرطوب کننده. هر دو به یک اندازه برای حفظ و ایجاد موهای سالم مهم هستند.

ماسک های تقویت کننده معمولا حاوی موادی مانند کراتین هیدرولیز شده، پروتئین هیدروکسی پروپیل تریمونیوم هیدرولیز شده گندم، اسید لاکتیک و آرژنین هستند. این ماسک‌ها به تقویت و ترمیم موها از درون کمک می‌کنند، خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهند و موها را برای خدمات شیمیایی آینده آماده می‌کنند تا از شکستگی آن جلوگیری شود.

ماسک‌های مرطوب‌کننده معمولاً با پوشاندن موها با مواد اتصال دهنده رطوبت مانند لیپیدها و مواد فعال صاف‌کننده کوتیکول مانند پروتئین ابریشم، هیدراتاسیون، ابریشمی و درخشندگی را افزایش می‌دهند. یکی دیگر از جنبه‌های مهم ماسک‌های مرطوب‌کننده این است که اصطکاک را کاهش می‌دهند و در نتیجه از آسیب مکانیکی قبل از وقوع جلوگیری می‌کنند.

خرید ماسک موی معتبر مهم است! یک ماسک موی خوب مانند ماسک دنس هیر از برند عش، از خشک شدن مجدد موها جلوگیری می‌کند و به تثبیت شدن رنگ مو کمک می‌کند.

چند بار باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

بسته به انواع ماسک‌ها، برای تقویت و آبرسانی می‌توانید هر روز و بصورت یک روز در میان از آن به عنوان نرم‌کننده استفاده کنید تا حالت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری موها را افزایش داده و در عین حال حالت‌دهنده آن‌ها باشد.

آیا روش صحیحی برای استفاده از ماسک مو وجود دارد؟

چگونه ماسک مو را به درستی استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک مو به روش صحیح می تواند اثربخشی آن را دو برابر کند و در عین حال میزان استفاده از محصول را کاهش دهد.

بعد از شست و شو با شامپو، موها را به ماسک آغشته کنید.

برای موهای بلند، 20 تا 25 میلی لیتر ماسک مو بزنید. برای موهای با قد متوسط، 10 تا 15 میلی لیتر ماسک مو بزنید. ماسک بیشتر روی موهای شما به معنای نتیجه بهتر نیست. فقط مطمئن شوید که موهایتان به آرامی از ماسک پوشانده شده باشد. مقدار اضافی به هیچ وجه جذب نمی شوند.

موها را به 4 قسمت تقسیم کنید، ماسک مو را با حرکت ماساژ رو به پایین بزنید. این حرکات مکرر رو به پایین جذب را تسهیل می کند و کوتیکول ها را می بندد تا اثرات صاف کننده و قفل کننده رطوبت ایجاد شود. هر بخش باید پس از 30 تا 40 حرکت ماساژ رو به پایین، از حالت کدر به موهایی براق تبدیل شود.

پس از آن، از یک حوله گرم برای پیچیدن موها استفاده کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. قبل از آبکشی، ابتدا روی موهای تحت ماسک نرم کننده بمالید تا فواید آن را روی موها ببندید و از ریزش بیش از حد موها جلوگیری کنید. با آب سرد کاملاً بشویید.

آیا ماسک مو واقعاً می تواند انتهای شکاف مو را ترمیم کند؟

بیایید در اینجا صادق باشیم. نه!

ماسک‌های «ترمیم‌کننده»، موهای انتهایی را مانند گچ‌های موقتی عمل صاف و ترمیم می‌کنند، نه اینکه آنها را درمان بکنند. همانطور که گفته شد، مهم است که این دو انتهایی را قبل از کوتاه کردن موی بعدی خود به هم بچسبانید تا از فرسایش و آسیب بیشتر جلوگیری کنید. پیشگیری از آسیب مهمتر از درمان است.

آیا ماسک های موی ساخته شده از حنا کار می کنند؟

حنا نعمت است یا نفرین؟

بله، گیاه حنا یک ماده طبیعی و موقتی از برگ خود به نام لاوسون تولید می کند که مو را با پروتئین می چسباند و به مهر و موم شدن کوتیکول و جلوگیری از شکافتن انتهای مو کمک می کند. این گیاه خاصیت حالت دهنده و غلیظ کننده نیز دارد.

ولی...

این باعث ایجاد چسبندگی به موها و بدترین کابوس برای بسیاری از آرایشگران حرفه ای است. قضاوت و توانایی بسیاری از رنگ‌سازان را برای دستیابی دقیق به سایه‌ها و رنگ‌هایی که می‌خواهید، مختل می‌کند. از بین بردن حنای انباشته شده در مو یکی از مضرترین روش های موجود در سالن است.

همچنین، برخی از محصولات حنا ممکن است حاوی نمک های فلزی باشند. هنگامی که در داخل مو ذخیره می شود، با محلول های بافت دهنده (مورد استفاده در روش های احیا و صافی) و پیش روشن کننده ها واکنش نامطلوبی نشان می دهد و باعث شکستگی شدید می شود.

آیا می توانید درمان های مو در سالن را با استفاده منظم از ماسک های خانگی جایگزین کنید؟

درمان‌های مو در سالن از 4 جنبه مؤثرتر هستند.

اندازه مولکول مواد تشکیل دهنده کوچکتر است، بنابراین سالن ها می توانند زیبایی بیشتری را به موها اضافه کنند، مزایای درمان را طولانی تر کرده و موها را بهتر ترمیم کنند.

این بسیار جامع تر است و مراقبت 360 را به مو ارائه می دهد. یک درمان صادقانه و خوب مو در سالن شامل 4 جزء است:

(الف) رطوبت برای نرمی و درخشندگی.

(ب) پیوندهای قوی برای کشش و انعطاف پذیری؛

(ج) پروتئین برای تقویت و ترمیم.

(د) کوتیکول‌های محافظت‌شده برای صافی و قابلیت کنترل

درست مانند مواردی که در درمان بازسازی کننده مو پیشرفته در ماسک دنس هیر مشاهده می کنید.

بسیاری از تولید کنندگان و توزیع کنندگان تمایل دارند که محصولات مراقبت از مو را بین استفاده در سالن و استفاده در منزل متمایز کنند. محصولاتی که در سالن استفاده می‌شوند معمولاً حاوی کنسانتره‌های با عملکرد بالا و مواد انحصاری مانند سیستئین و بیس آم هستند.

کراتینی، موی زیبا احساس زیبا
پیام در واتساپ